Jak vybrat toho správného tvůrce pro spolupráci?
Chcete oslovit publikum na TikToku, ale nechcete se zavázat pravidelné tvorbě videí? Hledáte další komunikační kanály pro svou kampaň? Spojte se s některým z tvůrců a oslovte jejich komunitu. Tady jsou tři kritéria, jak vybrat toho správného influencera pro svou kampaň.
Společné hodnoty
Každý tvůrce má svůj způsob, jakým přistupuje ke spolupracím. Bohužel je mezi nimi spousta těch, kteří nedodržují pravidla online reklamy a spolupráce neoznačují. To bývá často vnímáno negativně a spojení s takovým člověkem může uškodit reputaci vaší značky, kterou pak budete dlouho napravovat. Při výběru parťáka pro spolupráci vybírejte mezi těmi, kteří dodržují etický kodex influencer marketingu.
Hodnoty obecně by měly být něčím, na čem se s tvůrcem shodnete. Právě on bude v kampani vaším hlasem promlouvajícím ke své komunitě. Měli byste se proto shodnout jak v podmínkách spolupráce, tak v hodnotách.
Spojujte se s inspirativními tvůrci, kteří si váží své komunity a dodržují zásady férové spolupráce. Zjistěte si, zda za sebou tvůrce nemá kauzu, která by mu přinesla negativní popularitu nebo, zda v minulosti nespolupracoval se značkami, které si jsou navzájem konkurenty.
Typ obsahu a tone of voice
Každý tvůrce má své vlastní téma, oblast, které se věnuje. Jen namátkou velká skupina z nich se věnuje cestování a všemu, co se s ním pojí. Početnou skupinou jsou také influencerky z řad maminek, které sdílejí radosti a strasti mateřství. Spousta tvůrců se věnuje zdravému životnímu stylu a fitness. Oblíbení jsou také tzv.foodies.
Vyberte si proto takového tvůrce, který do svého zaměření dokáže váš produkt či službu zakomponovat přirozeně. Pokud by tomu bylo naopak, uživatelé by si toho velmi rychle všimli a přineslo by to víc škody, než užitku.
Tvůrce, s nímž se spojíte, vybírejte pečlivě. Vyvarujte se kobercovému náletu. Oslovte každého individuálně a k e-mailu přistupujte trochu jako k motivačnímu dopisu. Vaše nabídka spolupráce nebude totiž ten den jediná, kterou obdrží.
Komunita
Díky spojení s tvůrcem dokážete oslovit publikum, které byste jinými kanály těžko zaujali. Definujte si svou cílovou skupinu a její hodnoty a podle toho hledejte tvůrce, jehož komunita tato kritéria splňuje.
Spíš než na velikost komunity se dívejte na její zapojení. Jakou engagement rate má tvůrce pod svými videi? Reaguje na komentáře svých sledujících? Tvůrci s méně početnou komunitou mají často věrnější sledující, kteří jim důvěřují více než největším jménům na influencer scéně. Zkrátka největší čísla nemusí zdaleka znamenat největší efektivitu kampaně.
Chcete poradit s výběrem správného tvůrce pro váš business? Domluvte si s námi bezplatnou konzultaci.
V TikTokuj.cz jsme za poslední dva roky pro klienty vyprodukovali přes 4.000 videí, která vyběhla uživatelům více jak 100.000.000 krát a náš obsah začalo sledovat více než 700.000 uživatelů. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.