Menu Zavřeno

Jak monetizovat obsah na TikToku

TikTok se stal nejpopulárnější sociální sítí této doby, kterou denně používají miliony uživatelů. Čínská aplikace na krátká videa nezahálí a kromě nových funkcí pro uživatele zdokonaluje také možnosti monetizace obsahu pro tvůrce a influencery. Jakým způsobem lze na tvorbě videí vydělávat?

Brand Partnerships

Asi nejjednodušší spojení tvůrce a značky spočívá v tzv. “brand partnership”. Tvůrce ve svých videích promuje produkty nebo služby na základě kritérií nastavené spolupráce. Ta mohou spočívat v objemu obsahu, ale i jeho podobě. Některé značky nechávají tvůrcům naprostou volnost a tvůrčí svobodu, jiné naopak zasílají konkrétní zadání.

Mohli jste si všimnout, že třeba Snuggs pobízejí své ambasadorky k originalitě a kreativitě zpracování reklamy, zatímco nedávná kampaň značky Sebamed zase iniciovala tvůrkyně k tomu, aby sdílely příběh o tom, jak vybíraly jméno svého dítěte. Podoba obsahu se u každého tvůrce a tvůrkyně liší, v každém případě by ale měl být dlouhodobý obsah tvůrce v souladu s myšlenkou značky. Hledejte si takové influencery, kteří sdílí vaše hodnoty a pohled na svět.

Jednorázová spolupráce na bázi barteru či za finanční plnění

Tvůrce může se značkou navázat jednoduchou jednorázovou spolupráci. Ta spočívá ve zviditelnění produktu nebo služby na kanále tvůrce výměnou za produkty značky nebo za finanční plnění. Tento způsob spolupráce je vhodný pro značky, které si chtějí vyzkoušet efekt influencer marketingu. Pro tvůrce je to zase příjemný jednorázový přivýdělek a obohacení obsahu. Ve zpracování má celkem svobodu. Taková spolupráce má často podobu zmínky o produktu nebo slevového kódu pro sledující.

Spolupráce v rámci kampaně

Značka může navázat spolupráci s tvůrcem a zahrnout ho do své kampaně. Ta je časově ohraničená, má své cíle, kreativní koncept a další specifika. Tvůrce většinou dostává jasně ohraničené zadání tak, aby zapadalo do celkového konceptu kampaně.

Dlouhodobá spolupráce

Asi nejpřirozenější způsob spolupráce, který mívá nejvíce pozitivní dopad na brand, je dlouhodobá spolupráce, v rámci které se tvůrce staví do role ambasadora značky. Taková spolupráce se nemusí vymezovat pouze na profily tvůrce. Může znamenat i to, že vám tvůrce dodá obsah pro vaše kanály. Třeba pro sociální sítě, newsletter apod. Můžete ho pozvat na některou z vašich akcí, umožnit mu přístup do zákulisí vašeho podnikání nebo k chystaným novinkám nebo prototypům vašeho produktu. Oblíbené spolupráce spočívají také v limitované kolekci produktu, na jehož vývoji se podílel právě ambassador.

Sponzorovaný obsah

Druhým způsobem, jak navázat spolupráci s tvůrcem na TikToku je v rámci vašeho vlastního sponzorovaného obsahu. V takovém případě pro vás tvůrce natočí videa promující produkt nebo službu na zakázku a vy je pak můžete využít na svých kanálech a především jako sponzorovaný obsah. Tak můžete oslovit uživatele, které na jiných sítích nezasáhnete.

Autentickým obsahem si navíc získáte nejen pozornost, ale i oblibu u uživatelů TikToku, kteří preferují obsah tvůrců před reklamou. Pokud tedy ve svých reklamních formátech využijete videa tvůrců, máte potenciál získat i více sledujících na svém účtu.

Nevíte, jak navrhnout spolupráci s tvůrcem na TikToku nebo pro svou značku teprve hledáte vhodného ambasadora? Rezervujte si s námi bezplatnou online konzultaci. Rádi vám poradíme.

 jsme za poslední dva roky pro klienty vyprodukovali přes 4.000 videí, která vyběhla uživatelům více jak 100.000.000 krát a náš obsah začalo sledovat více než 700.000 uživatelů. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.

Ozveme se vám

Nechte nám na sebe kontakt
a domluvíme se na nezávazné konzultaci.