Jak měřit a vyhodnocovat spolupráci s influencery
Influencer marketing se stal oblíbeným způsobem, jak oslovit nové publikum. Ne každý marketér však efektivitu spolupráce s influencerem umí správně vyhodnotit. Podívejme se na některé klíčové metriky, které je třeba vzít v úvahu při měření úspěšnosti kampaní s tvůrci nebo influencery.
Dosah / views
Základní metrika, kterou zná každý marketér. Spolupráce s tvůrci vám pomůže dosah sdělení o vaší službě nebo produktu znásobit. Největším benefitem ale není ani tolik počet lidí, které oslovíte, jako spíš jejich definice. Influencer vám pomůže oslovit uživatele, které jinde těžko zaujmete. Vedle dosahu se pak sleduje také počet zhlédnutí videa. Toto číslo je zpravidla vyšší, než počet oslovených uživatelů, protože se jednomu uživateli může přehrát hned několikrát.
Engagement
Metrika, která definuje kvalitu obsahu. Čím více reakcí, tím spíš téma s diváky rezonuje. V takovém případě s tvůrcem navažte dlouhodobou spolupráci, protože je to pravděpodobně dobrý výběr pro vaši značku. Na TikToku engagement definuje like (srdíčko), uložení videa, vložení komentáře nebo jeho sdílení, případně natočení tzv.duetu, tedy videa, které reaguje na původní video.
Sledující
Každá spolupráce s tvůrcem bude mít jiné cíle, jedno budou mít ale společné – měly by se odrazit na vašem počtu sledujících i když to není primárním účelem kampaně.
Před tím, než spustíte spolupráci s tvůrcem na TikToku, sepište si, co do spolupráce očekáváte. Ať už v podobě číselných a měřitelných cílů, tak v podobě konverzního poměru a návratnosti investice.
Chcete poradit? Domluvte si s námi bezplatnou konzultaci.
V TikTokuj.cz jsme za poslední dva roky pro klienty vyprodukovali přes 4.000 videí, která vyběhla uživatelům více jak 100.000.000 krát a náš obsah začalo sledovat více než 700.000 uživatelů. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.