Menu Zavřeno

ARfest22'
Budoucnost má jméno metaverse

ARfest22′ se po dvou letech opět vrátil v plné parádě do reálného světa a my z TikTokuj.cz jsme byli u toho. Na akci jsme měli možnost se osobně setkat s největšími hvězdami AR / XR / VR a metaverse. Po celou dobu akce jsme pro vás natáčeli rozhovory s předními představiteli tohoto segmentu, které budeme postupně přidávat na naše sociální sítě, tak nás určitě nezapomeňte sledovat. Z celé akce jsme pro vás vybrali zajímavé informace a přinášíme vám krátké shrnutí.

Návrh bez názvu

Budoucnost má jméno metaverse 

Na tomto výroku se shoduje většina speakerů, která na akci vystoupila. Průměrný uživatel stráví více než 6 hodin denně v metaverse a potenciál tohoto virtuálního světa je tedy nepřehlédnutelný. V budoucnu budou firmy díky využití AR a metaverse schopny zvýšit své prodeje a mnoho firem již možnosti, které virtuální realita nabízí, využívá.

Na konferenci jsme se dozvěděli, že e-shopy zaměřující se na prodej oděvů budou schopny v budoucnu prodávat oděvy pro avatary (tzn. virtuální postavy). Tuto možnost již v současnosti využívají značky Balenciaga, Prada a další. S vytvořenými avatary se budou lidé schopni pohybovat v metaverse světech, do který je možné vstoupit pomocí VR brýlí (Oculus). V tomto virtuálním světě bude možné interagovat se svými přáteli a zážitky z metaverse následně sdílet skrze krátká videa Reels na sociální síť Instagram. Toto propojení světů umožní nejen běžným uživatelům, ale i firmám setkávat se virtuálně. Meta Platforms se pro tyto účely spojila se společností Microsoft, která do jejich firemní platformy MS Team dodala avatary, díky kterým budou mít firmy možnost potkávat se virtuálně v metaversu. 

Chris Pelk, tvůrce AR filtrů mnoha celebrit a známých firem, v panelové diskuzi po své keynote prezentaci pronesl odvážný výrok – za 5 let bude používání AR brýlí stejně přirozené jako nošení Smart Watch v současnosti. Dočkáme se tedy v blízké budoucnosti kompletního propojení digitálního a skutečného světa? Na odpověď si nejspíš ještě pár let počkáme.

Jedno je ovšem jasné, AR a metaverse svět zažívá v dnešní době obrovský rozmach. Jedním z důkazů je i neustálá tvorba nových nástrojů pro tvorbu AR a metaverse. Mezi tyto nástroje patří například MetaSpark, SnapAR, Effect house a WebAR.

Generace Z 

Festival ovšem nebyl pouze o virtuální realitě, ale spíkři se dotkli také tématu Generace Z a postavení žen nejen v metaverse.

Juraj Kováč, kreativní ředitel This is Locco, při své práci s generací Z dospěl k závěru, že tato generace je schopná fungovat stejně výkonně jak v digitálním, tak reálném světě. Jedná se tedy o vůbec první metaverse generaci.

Na rozdíl od předchozích generací dbá až 70 % lidí narozených v letech 1995 – 2015 na udržitelnost, snaží se omezovat zbytečné hromadění věcí a jsou vůbec nejzodpovědnější generací vůči planetě Zemi. Pokud jednáte s gen Z, je nezbytné vnímat a pochopit jejich preference. Zaujmout dnešní mladé lidi již není tak jednoduché jako kdysi. Očekávají, že firmy budou tvořit vzrušující a progresivní obsah, který je dokáže zaujmout během několika vteřin.

Ženy nejen v metaverse

Díky prezentaci Julie Šislerové, zakladatelky Holky v metaverse, jsme si mohli udělat ucelenou představu o postavení žen nejen v reálném, ale i virtuálním světě. Procento žen, které se zajímají o metaverse stále roste a problémy jako body-shaming a sexuální obtěžování se nevyskytují pouze v reálném světě. Velkým problémem jsou tyto fenomény už i ve světě digitálním. Jelikož se metaversum neustále tvoří a je neustále ve vývinu, máme jedinečnou šanci zastavit šíření těchto jevů aspoň ve světě virtuálním.

Svět technologií je stále brán jako převážně mužský obor a pro ženy je těžké se v tomto odvětví prosadit. Procento žen, které se o technologie, potažmo metaverse zajímají, ale stále roste. I z tohoto důvodu vznikají projekty sdružující převážně ženy, které se o digitální svět a technologie zajímají. Jedním takovým je projekt DRESSXnejvětší digitální módní platforma. A právě DRESSX se stalo prvním partnerem (v oblasti digitální módy) největší metaverse platformy v Asii Zepeto, která má momentálně více než 300 milionů uživatelů.

TikTok 

Jedním z přednášejících byl i Co-founder & CEO TikTokuj.cz Vít Janda, který měl na akci keynote na téma How to succeed on TikTok / TikTok Myth Busters. Vítek ve své přednášce vyvrátil mýty, které kolem TikToku panují. Posluchačům ukázal, že TikTok už dávno není sociální sítí pouze pro zpívající a tančící děti, ale je vhodným prodejním kanálem, který by měla firma zařadit do své marketingové strategie. Tato sociální síť dokáže firmě generovat zisky a dlouhodobě podpořit brand. Nastínil také podmínky, které jsou potřeba, aby firma na TikToku uspěla.

A co jsme se dozvěděli při natáčení rozhovorů? 

„Once you educate the clients, they will definitely start to invest in AR marketing and connect AR to their normal marketing campaigns.“
– Dima Schevchenko, CEO & Co-Founder, MYFACE.AR 

„AR is suitable for every brand – huge potential for the gaming, entertainment or beauty industries.“
– Dima Schevchenko, CEO & Co-Founder, MYFACE.AR 

„If firms don’t know about AR, they are afraid. But once you teach them and show the numbers, they want to invest in AR.“
– Vincet Trastour, Chief Metaverse Officer & Founder, Flamingo Filter 

„Díky XR si můžeme prohlédnout zboží, než si ho fyzicky objednáme ze všech stran a ve všech různých prostředích, díky tomu je to pro firmy obrovský benefit.“
– Michal Poustka, Tvůrce AR/XR

„Snapchat Spotlight use globally 300 million people.“
– Kateryna Vodolazka, Snapchat Client Partner, httpool

„If you are launching Snapchat, go to AR.“
– Kateryna Vodolazka, Snapchat Client Partner, httpool

„Pokiaľ majú firmy DNA v metaverse, oplatí sa im do AR investovať.“
– Juraj Kováč, Creative Director, This is Locco 

„Medzi mladými ľuďmi má zo sociálnych sietí najväčší boom TikTok, vďaka virálnym a organickým algoritmom.“
– Juraj Kováč, Creative Director, This is Locco 

„Companies will invest into the metaverse more and more. Metaverse is a new internet.“
– Chris Pelk, Creative Director, LiveWall Group

 jsme za poslední dva roky pro klienty vyprodukovali přes 1 000 videí, která vyběhla uživatelům více jak 70 000 000 krát a náš obsah začalo sledovat více než 650 000 uživatelů. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.

Máte zájem o působení vaší značky na TikToku? Bookněte si konzultaci zdarma a rádi Vám poradíme!

Ozveme se vám

Nechte nám na sebe kontakt
a domluvíme se na nezávazné konzultaci.