Menu Zavřeno

Návod: Jak začít a kdo může streamovat na TikTok?

logo livestream na tiktoku

Co je to živé vysílání?

LIVE videa na Tiktoku jsou přenosy v reálném čase, které se stejně jako jiná videa zobrazují na domovské stránce “Pro Tebe” a algoritmus je doporučuje na základě preferencí diváků. Během vysílání mohou sledující přidávat komentáře pod běžící záznam a vy tak s nimi můžete bez prodlevy komunikovat, odpovídat jim na otázky, nebo se naopak ptát svého publika.

Proč jít LIVE?

Živá videa na TikToku jsou příležitostí pro oslovení nového publika a propojení se svými stávajícími fanoušky.  Můžete zde sdílet historky, návody, pochlubit se svým talentem, nebo jen pokecat s diváky. Protože se jedná o živé vysílání, nejste nijak omezeni časem a můžete se předvádět, jak dlouho budete chtít. 

Skrze stream samolepky se dají také vybírat peníze pro charity – které jsou dopředu vybrané a ověřené. Zároveň vás můžou podpořit vaši dospělí fanoušci posláním virtuálního dárku.

Nemůžete ale požadovat po divácích peníze ani dárky – bylo by to proti zásadám TikToku. 

Podmínky streamování na TikToku:

  1. Musíte být starší 16 let
  2. Musíte mít více než 1000 sledujících
  3. Pokud jste dospělí, můžete dostávat tzv. “gift points” – dárky 

Jak spustit LIVE vysílání?

Tak jdem na to! Začnete tím, že kliknete na klasické tlačítko pro přidání videa. Pokud splňujete všechny podmínky uvedené níže, máte na výběr dole vpravo přejetím vybrat LIVE. Pak už jenom klepnete na červené tlačítko “Vysílat živě”.

Do živého vysílání můžete také přidat popisek a náhledovou fotku – doporučujeme vám toho využít. 

jak spustit stream

Zásady, které se vyplatí dodržovat:

#1 Čas vysílání

Ten je důležitý i u normálních videí, ale u streamů to platí dvojnásob. Jsou vaši potenciální diváci v práci, nebo ve škole? Tak to rozhodně není vhodná doba.Vyzkoušejte, kdy je vaše publikum nejvíce aktivní pomocí více pokusů a pak se zaměřte na nejúspěšnější čas.

#2 Délka streamu

Jak dlouho vás vydrží diváci sledovat? Záleží to na vás, my můžeme doporučit 30 minut jako ideální dobu. Lidé při delších vysílání ztrácejí pozornost a přesouvají se jinam.

#3 Buďte aktivní

Pokud přidáte video přímo před livestreamem, bude na stránce “Pro Tebe” jednodušše viditelné, že právě vysíláte a uživatel se k vám dostane přímo skrze nové video. Můžete se takto promovat a nalákat více účastníků na online setkání.

#4 Světlo

Světlo v prostoru, ze kterého natáčíte je základem úspěchu. Díky dobrému nasvícení, bude obraz jasnější a ostřejší a máte větší šanci udržet publikum pozorné. Ideální je denní světlo, nebo kvalitní domácí osvětlení. Rozhodně ne šerá lampička na nočním stolku. Nemusí se ale jednat o profesionální osvětlení – stačí, že víte, že funguje dobře a jste vidět. 

influencer

#5 Zvuk

Zvuk a video jsou u LIVE videí stejně důležité. Opravdu chcete aby vám bylo rozumět. Vyvarujte se rušivých zvuků v pozadí a ověřte si techniku, zda funguje tak, jak má.

#6 Internet

S technikou zvukem i obrazem souvisí i kvalitní připojení. Bez něj by to totiž nešlo. Stream je náročnější než přidávání videí a potřebujete na něj stabilní WiFi nebo data. 

#7 Naplánujte si své vysílání

Nejde o jednoznačný skript, kde si slovo od slova vypíšete, co chcete říct, je ale dobré mít určitou osnovu. Pomůže vám to s tím, aby se vaše streamování chytlo a bylo po celou dobu zábavné. Stačí si napsat pár bodů, ať máte po čem sáhnout.

#8 Zapojte publikum

Odpovídejte lidem na dotazy, naopak se ptejte a buďte zde pro vaše sledující. Jedná se o velkou příležitost k navázání bližšího vztahu a budování důvěry. 

Posledním a nejdůležitějším pravidlem je dodržování zásad a bezpečnosti na TikToku. Ujistěte se, že se vy i vaše publikum cítíte v bezpečí. Můžete filtrovat agresivní nebo jiné komentáře porušující podmínky komunity a blokovat nevhodné uživatele. 

Máte se streamováním zkušenosti? Může se jednat i o skvělý marketingový nástroj pro budování vztahu se zákazníky, zodpovězení nejčastějších otázek, nebo o doplněk pro budování brand awareness v organické kampani. Máte zájem o to stát se aktivními uživateli Tiktoku a budovat povědomí o sobě a nebo svém podnikání? Kontaktujte nás a my vám nabídneme individuální strategii pro vás.  

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business

Související články